viernes, 26 de agosto de 2011

Una recepta: "Hummus"

Aquesta és una de les nostres favorites, una recepta d'origen àrab, senzilla i que es fa en un plis-plas. Fins i tot a l'Anaïs li va agradar!
Aqui us la deixo:

-400 gr de cigrons ja cuits i ben escorreguts.
-1 cullerada de tahine (crema de sèsam, la podeu trobar a les botigues dietètiques), no és un ingredient imprescindible, però li dona un toc especial i si ho vols fer bé l'has de posar.
-1 o 2 dents d'all, millor 2, però si ho han de menjar nens jo en poso 1.
-Suc d'una llimona. 1/3 de got d'aigua.
-Mitja culleradeta de comí en pols.
-Sal al gust.
-Un raig d'oli d'oliva del bò

Poses tots els ingredients en una batedora, trituradora, thermomix o similar. Ho tritures uns minuts, si veus que queda massa espès afegeix una mica més d'aigua.

Per servir-ho ho poses en un plat, li tires una mica de pimentó dolç i un altre raig d'oli d'oliva.


Es menja sucat en pà de pita. Però també va bé en torradetes, palitos de pà, tostitas...

Boníssim i sà!

3 comentarios:

  1. M'encantaaaaaaa!!!!!
    En Radu el sap fer boníssim..
    Petons

    ResponderEliminar
  2. M´encanten aquestes receptes... per cert em van surtir bastant be les papes, pero em falta el mojo sniffffff

    ResponderEliminar
  3. Ostres Judith, amb el que m'agrada a mi la cuina àrab....li hauré de demanar el receptari al teu home!

    Erna, ara estic en plena febre creativa, però el següent serà una entrada amb els mojos.

    ResponderEliminar