martes, 18 de octubre de 2011

Comprar per internet

Ja fa molts anys que compro per internet, sobretot coses que no trobo fàcilment, com per exemple colorants alimentaris per a fer glasses i galetes de colors, joguines educatives, llibres especialitzats, o el que sigui que pugui trobar interessant i a millor preu.

Doncs aquí a les Canaries, fer això es converteix en missió impossible....tot surt molt més car, i amb un parell d'experiències ja he quedat ben escarmentada.

Aquí a Canaries no tenim l'impost de l'I.V.A., tenim l'I.G.I.C (crec que es diu així) que a més és molt més baix, no sé si arriba al 5%. Vist així, sembla que tot hagi de ser molt més barat que a la Península, almenys un 10%. Però la realitat és que no és així per a la majoria de coses. Si que ho és per l'electrònica, i electrodomèstics. Però per menjar, roba, i coses bàsiques, no sé com s'ho fan però tot surt més car.

Tornant al tema. Vaig comprar unes joguines per internet, no em van cobrar l'IVA, però a l'arrivar el carter a casa em van fer pagar l'IGIC corresponent (cosa que trobo raonable, ja que no he pagat IVA) + 12€ del que aqui en diuen "despachos de aduana" ....toma ya! Si ho arribo a saber ho faig enviar a la península i que m'ho enviin els meus pares com a regal... Perque el cost de l'enviament també és més car, clar.

La següent experiència encara ha estat pitjor....vaig comprar per ebay una tapisseria nova per al cotxet Mac Laren que faig servir amb l'Anaïs. El cotxet el vaig comprar quan Alai tenia mesos, i la tapisseria feia ja fàstic de vella, però el txasis està encara molt bé. Un cotxet nou com aquest val uns 180€ i a espanya no es comercialitzen accessoris, com tapisseries. Vaig trobar un payo anglès a ebay que venia tapisseries noves per 30€. Ho vaig trobar genial. Tot i la clavada en gastos d'enviament, encara em sortia molt a compte.

La sorpresa va ser quan va arribar....a pagar IGIC i aquesta vegada a més els "despachos" eren 25€.....perque era internacional.

Casumlolla.

S'ha acabat comprar per internet....com a molt al Mercadona, que no passa per aduanes.


1 comentario: