miércoles, 2 de noviembre de 2011

Tutorial: destenyir samarretes

En algún moment de la meva adolescència vaig aprendre a destenyir samarretes creant diferents dissenys. No recordo com ho vaig aprendre a fer, però és una cosa que m'encantava fer per mi i que ara faig pels meus fills.

Compro samarretes bàsiques a l'H&M per menys de 5€, de colors llisos i després les destenyeixo, amb lleixiu rebaixat en aigua i cordills.

Així és com ho faig pas per pas.

Les samarretes són per l'Alai (en Roc les hereda al cap de dos anys). Avuí tenim una de verda i una de negra.



Amb l'ajut de cordill pessigo un tros de tela, just del mig de la samarreta, vull que quedi un disseny com de teranyina.



Ara es tracta d'anar enrotllant el fil com quan fas un rollo de carn, ben apretadet.



Faig el mateix pel darrera de la samarreta i també per cada màniga, desde el punyna l'espatlla, i acaba quedant això:



La samarreta negra la faré amb un disseny diferent. La part del davant la pinço per diferents llocs, fent com petits monyets.



Pel darrera la plego tipus acordió i la collo amb el cordill per 4 llocs diferents.



Les mànigues les collo també amb elmcordill per diferents llocs, sense enrotllar el fil perque quedin mànigues ratllades.



Ara preparem una palangana amb aigua tèbia i hi afegim un got de lleixiu. Millor si ho fas a l'exterior per evitar respirar els vapors. Hi posem les samarretes i remenem amb una cullera de fusta per ajudar a empapar-les bé.



En mitja hora de remull, remenant de tant en tant ja van agafant un altre tò. Jo vaig decidir parar el procés aquí, la verda estava groga (color favorit de l'Alai!) i la negra tenia un tò granatós molt maco. Quant més temps les deixes més aclareixes el tò.



Buidem l'aigua amb compte i esvandim bé les samarretes fins que l'aigua surt neta. Escorrem bé i ara ve el millor, deslliguem! Per a mi aquest pas és com desempaquetar un regal, mai saps que hi trobaràs dins!

Posem les samarretes a rentar, i les estenem.
M'encanten!











3 comentarios:

  1. Óstres! K xuleees! Jo recordo haver fet el procés al revés. Les samarretes blanques, comprar tint, posar a bullir el tint amb aigua, fer els nusos a la samarreta... pero clar! Aixi mola pk keden diferent colors!

    ResponderEliminar
  2. Ostres sempre mhavia preguntat com es feien aquestes samarretes, moooolt xules

    ResponderEliminar